Veel webdesign bureaus verwerken het in hun reclame-uitingen: “al onze websites zijn responsive”. Ook wanneer je een WordPress theme gaat aankopen zie je het veel. Maar wat bedoelen ze hier nu mee? Dat lees je hier!
Waar ruim 10 jaar geleden nog niemand een tablet of mobiele telefoon met internettoegang had, is dat nu wel iets anders. Vrijwel iedereen is in het bezit van een smartphone en in veel huishoudens is wel een tablet te vinden. Dit houdt in dat er een enorme verschuiving heeft plaatsgevonden op het gebied van internetten. De pc wordt steeds minder gebruikt en men zoekt vaker en vaker iets met zijn tablet of mobiele telefoon op. Het is dus belangrijker dan ooit dat jouw website ook goed zichtbaar is op mobiele apparaten.
Is mijn thema Reponsive?
Heb je een premium theme aangekocht onlangs? Dan is de kans groot dat je een responsive thema hebt. Vrijwel alle nieuwe (en populaire) thema’s zijn namelijk responsive. Wil je dit checken? Surf dan eens vanaf jouw mobiele telefoon of tablet naar jouw website. Ziet deze er anders uit en werkt het goed? Dan heb je waarschijnlijk een responsive website.
Zoals je in het plaatje hierboven ziet, past de website zich aan op de grootte van het scherm. Zo zie je op de mobiele telefoon en de tablet niet al die witruimte aan de zijkanten, maar is het ingezoomd en voorzien van grote(re) knoppen.
Responsive webdesign is goed voor je SEO!
Behalve dat je jouw bezoekers een veel betere gebruikservaring biedt, is het ook nog eens een stuk beter voor je prestaties in Google. Google vindt het enorm belangrijk dat jouw website overal goed weergeven wordt en dit zorgt voor hogere posities in de zoekmachine! Wil je weten of Google jouw website mobielvriendelijk vindt? Test dit dan op https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/